Na pytanie: „Czy chcesz płacić mniej za energię?", każdy rozsądnie myślący człowiek odpowie OCZYWIŚCIE!!! Ale uważaj - często to tylko tani chwyt, by Cię oszukać.
Ostatnio mieszkańcy coraz częściej informują, że do ich drzwi pukają osoby, które przedstawiają się jako... pracownicy Zakładu Energetycznego bądź PGE. Wszystko po to, aby uwiarygodnić swoje dalsze działania mające na celu zaproponowanie potencjalnemu klientowi super oferty sprzedaży energii.
Szanowni Państwo: nie dajmy nabrać się na słodkie słówka, bo to może Państwa kosztować o wiele więcej niż zaproponowano w super ofercie.
Po podpisaniu nowej, rzekomo lepszej umowy, dowiadujecie się Państwo, że jest tam wiele haczyków i opłat dodatkowych, o których nie byliście poinformowani ( np. wielkie koszty rozwiązania umowy, duże opłaty karne za nieterminowe opłaty, brak możliwości reklamacji, itp. , Niektórzy z mieszkańców opowiadali mi że podpisali "jakieś tam" dokumenty nie czytając ich, większość osób nie było w posiadaniu umowy ( nie mogli odwołać się w przewidzianym terminie bo nie wiedzieli gdzie i od czego, a jedna osoba podpisała nawet czystą kartkę in blanko tak bardzo zaufała owym domokrążcom.
Drodzy, włączmy czujność i ZAWSZE sprawdzajmy dokumenty. Dbajmy szczególnie o starszych
członków naszych rodzin - oni są najbardziej narażeni na sprytne manipulacje doświadczonych naciągaczy.
Jak nie dać się oszukać :
- Zapytaj jaką firmę reprezentuje przedstawiciel, który odwiedził Cię w domu oraz sprawdź jego tożsamość (jeśli nie chce się wylegitymować to zasugeruj mu by klamkę zamknął z drugiej strony).
-Uważnie przeczytaj umowę, sprawdź co znajduje się w pakiecie oprócz energii elektrycznej ( część z tych manipulatorów oferuje pod hasłem sprzedaży energii jeszcze inne usługi np. Telefony ubezpieczenia i inne oferty różnych sklepów.
-Sprawdź koniecznie, jakie są dodatkowe opłaty i kary np. za nieterminowe opłaty.
- Sprawdź warunki rozwiązania umowy, czy i ile musisz zapłacić w przypadku, gdy będziesz
chciał zrezygnować z usługi.
Pamiętaj zawsze żądaj pozostawienia umowy zawsze możesz ją w przewidzianym terminie rozwiązać, jeśli nie będziesz mieć umowy nie będziesz miał świadomości, gdzie dzwonić z pytania lub jak od umowę rozwiązać.
ZAWSZE MOŻESZ ZADZWONIĆ NA INFOLINIĘ PGE 422 222 222 - DOPYTAJ.
Dariusz Matyśkiewicz
###
Wskazówki z moim komentarzem zaczerpnięte z biuletynu Pod Parasolem PGE
„Wybieraj mądrze. Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz