środa, 27 maja 2015

Kontrowersje wokół projektu budżetu dla Bełchatowa na 2015 r.

Nowe inwestycje, wysoka jakość w szkołach i działania prozdrowotne - tego chciał Marek Chrzanowski przygotowując projekt budżetu Bełchatowa na 2015r. Jednak wiemy, że szykują się zmiany - czy na lepsze?
Kontrowersyjne zmiany w projekcie budżetu miasta...
Marek Chrzanowski, jako Prezydent Miasta Bełchatowa przygotował projekt budżetu na 2015 r. Podstawą do opracowania tego dokumentu były m.in. wnioski mieszkańców. Projekt zakładał zabezpieczenie pieniędzy na rozwój wszystkich sfer życia społeczno - gospodarczego w naszym mieście.

Projekt budżetu był najlepszym wyrazem tego, że gospodarka finansowa miasta była prowadzona w sposób odpowiedzialny i zapewniający ciągły postęp. „Zawsze stawiałem na zrównoważone zarządzanie, które zapewnia rozwój na wszystkich płaszczyznach Miasta. Co ważne nasze zadłużenie jest na bezpiecznym poziomie” - podsumowuje Marek Chrzanowski.


Najważniejsze inwestycje, które Marek Chrzanowski planował realizować w 2015 rok:
  • budowa ścieżki rowerowej łączącej ul. Zamoście z Al. Jana Pawła II;
  • dokończenie przebudowy ul. Piotrkowskiej;
  • PT i budowa ul. Cegielnianej na odcinku od ul. Pabianickiej do ul. Czaplinieckiej;
  • budowa drogi łączącej ul. Przemysłową z rondem Hallera;
  • budowa infrastruktury drogowej w rejonie ogródków działkowych;
  • budowa ul. Ludwikowskiej;
  • PT i budowa nawierzchni ul. Sadowej;
  • realizacja inwestycji drogowych w os. Binków, Ludwików, Olsztyńskim i Politanice;
  • zakup samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych;
  • budowa obiektu sportowo - rekreacyjnego w os. Binków;
  • rewitalizacja terenów zieleni w parku nad Rakówką;
  • modernizacja oświetlenia ulicznego z systemem inteligentnego sterowania na terenie całego miasta;
  • opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej;
  • budowa miejskiej strzelnicy sportowej.

Ponadto zakładaliśmy także:

  • zakup kilku niskoemisyjnych autobusów spełniających normy czystości spalin EURO 6;
  • wprowadzenie systemu zarządzania transportem miejskim wraz z zakupem taboru elektrycznego i hybrydowego;
  • wprowadzenie systemu roweru miejskiego wraz z budową stacji doładowania samochodów elektrycznych;
  • rozbudowę systemu ścieżek rowerowych;
  • budowę szynobusu łączącego Bełchatów z Zagłębiem Górniczo-Energetycznym;
  • budowę wypożyczalni pojazdów elektrycznych;
  • realizację II etapu wymiany oświetlenia ulicznego z zastosowaniem nowoczesnych systemów OZE wraz z systemem zarządzania;
  • termomodernizację budynków mieszkalnych, komunalnych oraz użyteczności publicznej – zadania dotyczą m.in.: docieplenia ścian i stropodachów, modernizacji instalacji grzewczych, wymiany oświetlenia oraz stolarki okiennej;
  • uciepłownienie oraz gazyfikacja – Miasto zakłada budowę sieci ciepła miejskiego i/lub gazu w rejonach, gdzie takich instalacji jeszcze nie ma;
  • hermetyzację i dezodoryzację powietrza odlotowego z dwóch otwartych basenów fermentacyjnych – projekt dotyczy przykrycia otwartych basenów fermentacyjnych kopułami;
  • budowę sortowni odpadów i produkcja paliw alternatywnych – zakup maszyn i urządzeń oraz wykonanie robót budowlanych dot. m.in. montażu zespołu przenośników, zasilenia i sterowania zespołem separatorów elektromagnetycznych, konstrukcji wspornych i podestów;
  • budowę punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
  • budowę instalacji odnawialnych źródeł energii – projekt dotyczy budowy instalacji odnawialnych źródeł, np. farmy fotowoltaicznej;
  • wymianę transformatorów i modernizacja stacji dystrybucyjnych, czyli usprawnienie infrastruktury przesyłowej i dystrybucyjnej sieci elektrycznej.

    Już dziś wiemy, że urzędująca prezydent nie chce budować ścieżki rowerowej w ul. Zamoście (mimo że powiat deklarował chęć wspólnej realizacji tej inwestycji i wspólnego finansowania). Nie chce też budować łącznika ul. Przemysłowej z rondem Hallera - inwestycji tak bardzo oczekiwanej m.in. przez przedsiębiorców działających przy ul. Przemysłowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz